Проєкт Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) «Місцевий бюджет – спільна справа»*: продовжуємо вивчати актуальність теми

Filed under Новини, Статті

27 та 28 серпня 2021 року ІСКМ було проведено наступний етап проєкту «Місцевий бюджет – спільна справа». В рамках онлайн-курсу «Цільові програми та механізми по забезпеченню прозорості у бюджетному процесі» відбулись третій та четвертий вебінари, де група продовжили вивчати питання цільових програм та звітності по ним.

На третьому вебінарі  «Відкритість та прозорість влади як механізми покращення соціально-економічного розвитку регіону. Методика презентації програм» розглянули функції, що покликані виконувати прозорість і відкритість влади в демократичному суспільстві; основні цілі інформаційної стратегії органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; перелік основних нормативних актів, що забезпечують прозорість та відкритість діяльність влади в Україні. Яким чином забезпечується доступ до інформації  (відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації»); у яких формах проводяться консультації з громадськістю. У становленні громадянського суспільства в Україні особливу роль відіграє місцеве самоврядування, яке одночасно є і механізмом формування такого суспільства, і його невід’ємною складовою частиною. У той же час велике значення у функціонуванні громадянського суспільства належить різноманітним недержавним організаціям (НДО). Вони створюють для громадян можливість брати безпосередню участь у розв’язанні проблем власного життя, у прийнятті відповідних рішень, у налагодженні партнерської співпраці між собою та з державними органами й міжнародними організаціями. Таким чином, у межах побудови громадянського суспільства проблема залучення громадськості до ухвалення і впровадження рішень є досить актуальною. Особливо важливо почути голос громадськості на рівні місцевого самоврядування, де ефективність та результативність процесу надання послуг громаді відчутна найбільшою мірою.

Для того, щоб відносини, в які вступають органи місцевої влади з громадою виявилися ефективними, їй необхідно оволодіти мистецтвом встановлення зв’язків з громадськістю або паблік-рілейшнз (PR). Паблік рілейшинз можна розглядати як одну із функцій управління цільовими програмами, що сприяє відкритості та прозорості влади у цьому питанні. Саме цьому питанню був присвячений четвертий вебінар «Зв’язок із громадськістю за допомогою ЗМІ».  Паблік-рілейшинз допомагає організувати громадську думку з метою найуспішнішої реалізації програми, підвищення її значущості для суспільства. Актуальність оволодіння мистецтвом встановлення зв’язків з громадськістю зумовлена тим, що сьогодні в Україні у більшості населення підірвана віра у порядність лідерів, які свої благородні лозунги і заклики реально не підкріплюють ефективною діяльністю. У цих умовах органам місцевого самоврядування важливо зберігати свій авторитет і заручатися підтримкою громади. Використання технології PR для результативності місцевих цільових програм передбачає тісний зв’язок влади із засобами масової інформації. Для того, щоб налагодити співпрацю із ЗМІ потрібно розуміти специфіку роботи і спосіб мислення журналістів.

Протягом заходів учасники та учасниці брали участь в обговоренні, інтерактивній роботі, опитуванні тощо. Проєкт продовжує реалізацію протягом вересня та жовтня. На групу чекають наступний етап в рамках онлайн-курсу. Бажаючим долучитися до вебінарів, звертайтесь на електронну адресу ІСКМ ngo.iscm@gmail.com 

*  – матеріал підготовлено в рамках проєкту «Місцевий бюджет – спільна справа», діяльність якого відбувається у рамках проєкту «Європейський Союз для сталості громадянського суспільства в Україні», що впроваджується ІСАР Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю ІСКМ і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу

You must be logged in to post a comment Login