Сучасний клас за громадський бюджет – кейс як це працює

Filed under Новини, Статті

Громадський бюджет – ефективний інструмент громадської участі, проєкти якого покращують життя громади, не обмежуючи сферою діяльності. Наприклад, Наталія Журенко з м. Пирятин, працюючи у загальноосвітньому навчальному закладі, з допомогою громадського бюджету реалізувала декілька цікавих проєктів для покращення життєдіяльності школярів та вчителів. 

Про свій досвід Наталія розповіла на вебінарі «Впровадження громадського бюджету», що був проведений 25 лютого 2021 року в рамках проєкту «Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи», що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation.

«Чому саме громадський бюджет?», говорить Наталія, – «громадський бюджет дає зараз нам величезні можливості як додаткове фінансування, впровадження цікавих проєктів». Пирятинська ОТГ затвердила положення про громадський бюджет 9 листопада 2016 року, саме відтоді навчальний заклад почав активно брати участь у цьому конкурсі. Перша ідея, яка була впроваджена через громадський бюджет – створення бібліотечного простору «Файнбук». Проєкт являє собою інформаційне середовище з використанням сучасних технологій для вільного і повного доступу школярів до духовних і культурних цінностей, проведення культурно-просвітницьких заходів та організації роботи для розвитку творчих здібностей учнів. Однією з причин створення цього простору – замала площа бібліотечного кабінету, дітям було мало місця. Тому в рекреації бібліотека отримала відкритий читацький зал, достатньо оснащене сучасне приміщення для проведення різних культурних заходів, читання літератури, роботи за комп’ютером зі стабільним вай-фай зв’язком, великим екраном для перегляду інформаційних відео сюжетів та демонстрації презентацій. Зараз у цій залі постійно проводяться різні заходи для школярів.

Наступний проєкт, що був поданий на громадський бюджет – «Клас моєї мрії: навчаємось, граємо, відпочиваємо». Проєкт передбачав оновлення учнівських парт в одному з молодших класів. Наталія написала його сама, радилася з батьками школярів та агітувала їх до його підтримки проєкту. Аби проєкт набрав достатню кількість голосів Наталія зверталася до всіх близьких та знайомих з проханням його підтримки. В решті решт, проєкт отримав підтримку і фінансування.

Наступний проєкт, що був підтриманий громадою – «Обласний шкільний громадський бюджет – ХАМ (Хата Активної Молоді)». Це приміщення, де постійно відбувається якась активність. Це простір для відпочинку та ініціативних обговорень як учнів, так і вчителів. Рекреація, перероблена у мистецький простір – Міський громадський бюджет, – проєкт, який наразі ще процесі реалізації. Простір направлений на проведення інформаційно-просвітницьких заходів, майстер-класів, засідань вчителів, тощо.

В 2020 році у зв’язку із пандемією Пирятинська ОТГ не проводила громадський бюджет, але на 2021 рік обіцяє аж два конкурси проєктів, до яких Наталя вже готується.

Отже, Наталія продемонструвала глядачам вебінару інструмент, з допомогою якого можна реалізовувати дійсно корисні проєкти як на базі навчального закладу, так і поза ним. Все можливо, якщо добре усвідомлено потребу і чітко видно шляхи її вирішення, для яких потрібні фінансові ресурси. 

Матеріал підготовлений в рамках проєкту “Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи” , що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation a project of the German Marshall Fund

Відповідальність за інформацію, наведену у матеріалі, несуть автори.

You must be logged in to post a comment Login