Місцева молодь і індивіди у громаді *

Filed under Статті

Місцеві мешканці

  • Молодь формує патрулі проти злочинності в своєму житловому масиві. Вони стежать за місцями відпочинку й попереджають бійки, залучають дорослих, ко­ли є потреба, й оберігають відпочинок старших мешканців. Молодь також ро­бить презентації для інших груп молоді, щоб заохотити їх чинити так само. (Ресурси)

Інваліди

  • Завдяки своїй енергії та ентузіазму молоді люди часто можуть особливо допо­могти в організації найбільш відкинутих громадою членів. Лідери громади по­винні завжди бути напоготові й намагатися використовувати місцеву молодь у своїх зусиллях щодо залучення інвалідів до діяльності в громаді.

Люди похилого віку

  • Замкнені вдома діти, що почуваються самотніми, переживають криви або про­сто хочуть поспілкуватися: вони можуть зателефонувати в дому до людей похи­лого віку в межах програми “Бабусю, будь ласка”. (Аптаун)
  • Кілька чоловіків і жінок з будинку для людей похилого віку підбирають собі дітей з придбаних родин у сусідньому дитячому садку. За цим партнерством на­глядає департамент людей похилого віку. (Парк Лінкольна)
  • Весняними неділями люди похилого віку зустрічаються з молоддю, грають в ігри, займаються різними справами, разом пишуть вірші. Було видано книжку “Квіти й холодний цемент”, до якої ввійшли твори багатьох учасників цієї про­грами. (П’яте місто)

Ті, хто живе на соціальну допомогу

  • 18-літній лідер молоді організував молодших підлітків, щоб поліпшити життя в їхньому муніципальному житловому будинку. Вони впорядкували сад, купують продукти для мешканців похилого віку й розписали стіни будинку. (Оґден)
  • Молодь прибирає і робить гарнішими будинки, в яких живе. Вони саджають кущі й квіти й планують постійно за ними доглядати. (Ресурси)

Інші молоді люди

Молоді люди природно налагоджують міцні стосунки з іншими молодими людьми. Хоча чимало старших членів громади можуть і надалі вважати, що молодь, об’єднана ра­зом у групи ровесників, може служити деструктивною сплою в громаді, насправді групи молодих людей можуть працювати разом і стати силами творення заради позитивних змін.

  • Учні старших класів – наставники й вожаті молодших дітей – беруть участь у позаурочній програмі, що її веде Дім згоди. (Нуевос Футурас)
  • Молодь пропонує 45 дітям з місцевих громадських центрів та притулків для без­домних програму наставництва двічі на тиждень, ремісницькі проекти й програ­ми здорового відпочинку. (Ресурси)
  • МХА готує старшокласників бути волонтерами – наставниками для учнів 6-8 класів. До того ж ці молоді люди утворюють лідерський клуб, щоб обговорювати в ньому проблеми, які стосуються їхніх громад, а потім готують резолюції, які проголошують на Молодіжній асамблеї штату. (Кентуккі)
  • На місцевій молодіжній конференції старшокласники проводять семінар з інши­ми підлітками, які зацікавлені в проекті, що полегшив би учням перехід до старших класів. (Північний Захід)

Митці

  • Місцеві компанії дарують фарби молодим художникам і підліткам для співпраці над дизайном і розписом стін у громаді. (Такома)
  • Молодь разом з юними мешканцями притулку для бездомних бере участь у приго­туванні деяких страв. Потім вони вирішують зняти пропагандистський відеофільм для притулку. Вони пишуть сценарій, знімають фільм і домовляються з місцевою компанією кабельного телебачення, яка монтує і продає фільм. (Сномпш)
  • Молодь вешталася в центрі громади, доки зрештою не об’єдналася в групи, що почали вибудовувати власні мистецькі проекти. Молодь входить до ради дирек­торів і відвідує школи, де проводить семінари з питань, пов’язаних з цими ху­дожніми подіями. (У Тітки Марти)

Що характеризує кожен із цих прикладів партнерства, так це те, що в кожному ви­падку виграють обидві сторони. Працюючи разом, творчо об’єднуючи свої ресурси, обидва партнери в своїх стосунках стають сильнішими, а їхня примножена й підживлена енергія будує міцнішу і кращу громаду для всіх її мешканців.

Схема 2 “Зміцнення партнерства” (див.: наступну сторінку), показує, яким чином місцева молодь стає безпосередньо пов’язана з процесом розбудови громади, завдяки нала­годжуванню партнерства всередині наявної громади. Кожна історія ілюструє творчі, прак­тичні проекти, результатом яких може бути те. що молоді люди починають налагоджува­ти співпрацю з місцевим бізнесом, асоціаціями й інституціями.

Схема 3 (далі) представляє більш повну мережу наявного партнерства, можливого для місцевої молоді, якщо її здібності цілком використовуються як динамічні ресурси грома­ди. На цій схемі молоді люди – в самому центрі мережі практичного, взаємовигідного місцевого співробітництва. Кожен із цих прикладів взаємозв’язків з людьми з інших місцевих груп та інституцій побудований на обдаруваннях і здібностях молодих людей. Тобто це “колесо” зв’язків демонструє, що молоді люди можуть бути більш повно мобілізо­вані як важливі учасники розбудови громади.

  • Кілька міст мають молодіжні ради, що розвивають молодіжні програми й пра­цюють дорадниками в Міській раді. Наприклад, одна з рад налічує 11 членів у віці від 13 до 17 років. Молоді люди підпорядковані безпосередньо Міській раді й меру. Вони мають річний бюджет 7500 доларів, які витратили минулого року на молодіжну конференцію. (Бельв’ю)
  • Незаможні молоді люди проходять тренінг із робіт по відновленню притулків для бездомних підлітків. Інколи вони й живуть у цих відремонтованих будин­ках. а 65% цих працівників надалі обирають собі будівельні професії. Дехто з молодих людей входить до дорадчого органу навчальної програми. Разом з кількома дорослими вони вирішують, кого брати в цю програму, а також її загальне спрямування. (Дія)

 

 

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

You must be logged in to post a comment Login