Налагодження продуктивних стосунків між митцями й громадою *

Filed under Статті

Нижче наведено окремі приклади того, як мистецькі ресурси в різноманітних громадах були поєднані з іншими можливостями цих громад для прокладання нових шляхів розвитку громади.

Місцеві митці й громадські асоціації

Асоціації громадян

Кожен район має широкий спектр асоціацій громадян і просуває та підтримує роботу місцевих митців. Наприклад, ось неповний список різних громадських асоціацій, що підтримують роботу митців у громаді Логан сквер у Чикаго: Комітет мистецького фестивалю Бактаун, Центр Копернікус, паркове мистецтво Голстін і Ремісничий комітет, Паркове мистецтво Костюшко і Ремісничий комітет, Місцева асоціація Логан сквер, Комітет фестивалю Палмер Сквері Культурний центр Руїз Белвіз.

Релігійні інституції

  • Група місцевих митців започаткувала громаду, що заохочує молодь до самовираження через драму й музику в сусідній церкві. Внаслідок цього молодь із церкви й громади поставила кілька вистава для конгрегації та громади (UCRP)
  • Церква у Північному передмісті Чикаго дозволяє місцевому театру проводити в своєму приміщенні репетиції, а театр дозволяє парафіянам церкви безплатно дивитися вистави (UCRP)
  • Місцева церква безплатно надала приміщення симфонічному оркестру для репе­тицій. за це члени конгрегації насолоджуються симфоніями під час церковних відправ і мають право безплатно прослухати повну програму. (Північне Узбе­режжя)

Культурницькі організації

  • Відвідування більшості музеїв по вівторках безплатне, тож учитель із паркового району вирішив давати уроки мистецтва раз на тиждень по вівторках у музеї мистецтв. розташованому в громаді. Як наслідок, студенти зараз можуть розглядати експозицію й діставати інформацію, що надихає і поліпшує “їхню роботу. (Екхерт)

Місцеві митці й публічні інституції

Парки

  • Картинна галерея громади має більше творів, ніж може виставити, а в сусідньому парку один із будинків має велику незайняту кімнату. В результаті парк погодився надати галереї цю кімнату під додатковий експозиційний зал. Тепер у парку є культурний заклад, доступний для публіки, і з’ясувалося, що дехто відвідує тепер парк заради цієї експозиції, а в іншому випадку ці люди, можливо, не мали б нагоди скористатися іншими парковими розвагами. У той же час картинна галерея дістала більше простору для експозиції, тож художники, яких репрезентує ця га­лерея. мають ширші й триваліші експозиції своїх творів. (Беверлі)
  • Місцевий парк спонсорував уроки живопису для підлітків і дорослих, на яких вони дістають навички рисунку й малярства для розписів на стінах у громаді. Місцеві художники запрошені для обговорення їхніх творів, а також демонстрації технік, придатних для монументального живопису. Уроки організовано за участі місцевого історичного товариства, яке надає посутню інформацію про еволюцію району. Можливим місцем розпису група обрала паркову стіну, на той час розмальовану графіті. (Екхерт)
  • Місцеві художники виставляють свої твори в паркових вітринах і на чистих не­зайнятих стінах. (Орр та ін.)
  • Місцеві художники виставляють і/або продають свої твори на місцевому мис­тецькому ярмарку, спонсорованому парками громади. (Вікер та ін.)
  • Професійний фотограф, чия дитина бере активну участь у діяльності місцевого парку, дозволив їй взяти своє обладнання, щоб сфотографувати хеппенінГ у парку. (Вікер)

Біліотеки

  • Місцева художниця дістала привілей виставити в вітринах бібліотеки свої вишивки. (Скоттсдейл)
  • Бібліотекар влаштовує виставки творів корейських художників у бібліотеках пе­редмість, де живе велика кількість корейців. (Парк Олбані)
  • Бібліотекар запрошує місцевого польського вчителя танців виступити разом з його учнями в бібліотеці. (Портидж-Крайджин)

Муніципальні коледжі

  • Місцевий муніципальний коледж встановлює стипендію з наданням житла для програми, мета якої полягає в тому, щоб забезпечити художника умовами для роботи в своєму власному стилі, на рік. без потреби дбати про прибуток.   Мета художника – “гуманізувати й демістнфікувати світ мистецтва для пересічного індивіда”. Програма також передбачае візити художника до громадських, мистецьких груп у громаді, а також до місцевих шкіл для читання лекцій, проведення семінарів та виставок. Він працює в місті, у великому вітринному приміщенні. що дає можливість людям зазирнути й подивитися, як він працює. (Центральна Флорида)
  • Муніципальний коледж наймає художника, що живе неподалік, щоб він прово­див екскурсії по району, протягом яких студенти відвідують різноманітні музеї образотворчого мистецтва, а також майстерні інших місцевих художників. (Лонг Айленд)
  • Муніципальний коледж запрошує з концертами молодих студентів-музикантів. що беруть участь у програмі Судзукі. (Квінсборо)

Школи

  • Загальноміська організація, що шукає роботу місцевим художникам, надає стипендію і житло художнику при початковій школі, де художник проводить шість місяців, розписуючи разом з учнями стіни школи. (Джонсон)
  • Школа вирішила підтримати мистецький фестиваль у громаді, у якому беруть участь старшокласники й учні початкової школи, так само, як і місцеві художники. (Орр)

Поліція

  • У багатьох громадах місцеві департаменти поліції працюють з місцевими худож­никами над створенням плакатів з попередженн злочинності й організації розписів на стінах і парканах, які раніше були помальовані хуліганськими графіті.

Аїкариї

  • Працівник лікарні, член місцевої мистецької ради робить копії листівок для мистецького ярмарку громади й поширює ці листівки серед усіх працівників лікарні. (Лютерани)
  • Місцевий художник проводить академічну відпустку, живучи в місцевій лікарні, де він використовує стару кухню як майстерню, а також наймає інших місцевих художників для розписування стін, створення гравюр, які вони виставляють у лікарні. Він стимулює пацієнтів і працівників також писати картини, “спростовуючи відчуття, що мистецтво їм нав’язують” (Літні люди)

Місцеві митці та приватиий сектор

• Місцеві банки та торгові асоціації часто спонсорують і забезпечують приміщен­ням виставки місцевих художників. Подеколи й грошові премії та/або стипендії пропонуються цими представниками приватного сектора з метою заохочення й поліпшення мистецьких стандартів громади.

Місцеві митці й індивіди в громаді

Місцеві мешканці

. Джерелом натхнення творів місцевих митців є повсякденне життя місцевих мешканців у громаді. Виражаючи спільні цінності й сподівання, місцеві митці

у відповідь надихають місцевих мешканців брати участь у проектах, розписі стін і місцевих мистецьких ярмарках

Інваліди

  • Місцеві митці часто допомагають інвалідам у громаді, продукуючи твори, до­ступні їхньому сприйняттю, й даючи їм неформальні уроки, що надихають інвалідів на рівні способи самовираження.

Люди, то живуть на соціальну допомоту

  • Твори місцевих митців можуть бути джерелом чистого натхнення для більшості економічно неспроможних членів громади. Діяльність на зразок розпису стін, мистецьких та ремісничих ярмарків надає можливості навіть найбіднішим мешканцям робити вагомі й натхненні внески в свої громади.

Молодь

  • Місцеві компанії дарують фарби молодим художникам і підліткам для співпраці в плануванні й розпису стін у громаді. (Такома)
  • Підлітків залучено до допомоги місцевому притулку для бездомних підлітків, де вони готують їжу. Потім вони вирішують зробити рекламний відеофільм. Вони пишуть сценарій, знімають фільм і налагоджують зв’язки з місцевою компанією кабельного телебачення, щоб змонтувати й продати фільм. (Стомиш)
  • У молодіжному центрі, базованому в громаді, молоді люди збираються й зрештою формують групу для організації власних мистецьких проектів. Молодий чо­ловік є членом ради директорів, вони відвідують школи, щоб проводити там семінари з питань, яких стосуються їхні заходи. (Тітонька Марта)

Люди похилого віку

  • Люди похилого вїку вивчають традиційне грецьке мистецтво ткання й вишиван­ня хрестиком, вони представляють свої роботи в центрі людей похилого віку, яким керує департамент у справах людей похилого віку. (Греки)
  • 85-літня американка мексиканського походження веде шеститижневий курс традиційного мистецтва й гончарства для інших літніх громадян у Музеї мексиканського мистецтва. (Мексиканці)

З усіх цих історій видно, як місцеві митці можуть стати активними учасниками процесу розбудови громади завдяки серії успішних “партнерських зв’язків” із місцевими організаціями, інституціями й/або групами людей зі специфічними інтересами. У таких стосунках виграють обидві сторони, і коли таке стається. народжується потужний стимул до подальшої розбудови подібних стосунків і започаткування нових проектів, які й далі зміцнюватимуть цілу громаду й розвиватимуть солідарність між її членами.

 

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

You must be logged in to post a comment Login