Вправи для активізації та злагодженої роботи

Filed under Новини, Статті

В умовах війни, коли напруга та стрес постійно зростають, психологічна підтримка стає надзвичайно важливою. В цьому матеріалі ми пропонуємо добірку вправ з нашого Гайду тренінгу з психосоціальної підтримки для жителів громад, в тому числі ВПО.  Дані вправи допоможуть не лише організувати активну роботу в групі, але й сприятимуть створенню позитивної атмосфери, яка є ключовим елементом в процесі зміцнення психологічного стану.

  1. Вправа «Дощ у Кропивницькому»

Запропонуйте учасникам/-цям стати напівколом та зімітувати грозовий дощ. Попередньо покажіть учасникам/-цям умови виконання рухів. Початок дощу (поодинокі краплі) – клацання пальцями; легкий дощик – потирання долонями; грім – підпригнути разом; блискавка – підняти ліхтарик (телефон) і сказати «Ой!»; град – тупання ногами; злива – похлопування по плечах, стегнах.

Рекомендовано використовувати цю вправу, тому що вона настроює на групову роботу та створює позитивний настрій.

2. Вправа «Незвичне привітання»

Запропонуйте учасникам/-цям вийти у центр зали та розрахуватись на 1-й, 2-й, 3-й і поясніть правила. Учасники/-ці рухаючись в довільному порядку, повинні привітатись (торкнутись) кожного учасника/цю в тій позі, яка відповідає його номеру. Учасники/ці з №1 – тримають руки за головою, №2 – руки на колінах, № 3 – одна рука на поясі, інша на коліні.

Запропонуйте учасникам/-цям поділитися враженнями про настрій, самопочуття. Дана вправа в роботі з дітьми викликає оживлення, цікавість, веселощі й позитивний настрій.

3. Вправа «Мокрий пес»

Учасники/-ці мають стояти в колі, поясніть сутність вправи: «Уявіть, що ви собака, яка щойно вийшла з води. Струсіть з себе воду: спочатку з голови і волосся, потім лівої передньої лапи, правої передньої лапи, потім лівої задньої лапи, правої задньої лапи, всього тіла. Дана вправа налаштовує людину на емоційність, крім того, це тілесно орієнтована вправа, оскільки задіюються рухи. Питання для рефлексії: «Як Ви себе почуваєте?», «Які органістичні відчуття маєте зараз?», «Як вплинуло виконання вправи на ваші емоції, самопочуття?»

4. Вправа-руханка «Їстівне – неїстівне»

Запропонуйте учасникам/-цям разом стати у коло. Поясніть правила групової роботи: тренер/-ка, називає слово і кидає м’ячик учаснику/-ці тренінгу, якщо тренер/-ка називає їстівний предмет – учасники/-ці ловлять м’ячик, якщо неїстівне – відбивають чи просто не ловлять. Після того як кожен учасник/-ця візьме участь у вправі, модифікуйте її – «Злови всі рослини», «Злови тварин», «Злови транспорт».

5. Вправа-руханка «Вогонь-вода-повітря»

Запропонуйте учасникам/-цям разом стати у коло. Поясніть присутнім умови вправи: учасники/-ці мають виконати відповідний рух за командою тренера. Вогонь – руки вгору; вода – імітація плавання; повітря – «хвилі» руками перед собою. Запропонуйте учасникам/-цям придумати аналог цієї вправи.

You must be logged in to post a comment Login