Представники громадської організації «Чернігівський Центр Прав Людини» з метою проведення громадського контролю у сфері державних закупівель були присутніми під час проведення розкриття пропозицій конкурсних торгів, 22.12.2014 року, в Управління освіти Чернігівської міської ради.
Зранку до вечора члени комітету конкурсних торгів Управління освіти Чернігівської міської ради, як замовника закупівель за державні кошти, проводили розкриття пропозицій учасників відкритих торгів по скороченій процедурі.
Предмети закупівель – продукти харчування для дитячих дошкільних закладів міста, які визначалися згідно з п’ятим знаком державного класифікатора закупівель ДК 016: 2010.
Можливо в зв’язку з нестабільною ситуацією на валютному ринку, що призводить до подорожчання, в тому числі і продуктів харчування, навіть у вітчизняних виробників, а можливо через обмежений термін подання пропозицій учасниками, оскільки процедури відкритих торгів відбувались за скороченою схемою, а можливо і через велику кількість документів, які потенційні учасники процедур відкритих торгів повинні надати для підтвердження кваліфікаційних вимог (при чому деякі з них не безкоштовні),загальна кількість бажаючих забезпечити дітей продуктами харчування належної якості, була невеликою.
Постачати повидло, джем та різноманітні сухофрукти взагалі не було бажаючих. Крупи запропонував лише один учасник торгів. Внаслідок чого, наші діти не зможуть вчасно отримати ці продукти. Оскільки згідно вимог чинного законодавства в сфері державних закупівель, ці торги необхідно буде визнати такими, що не відбулися, через недостатню кількість учасників.
М’ясо яловичини та свинини запропонувало лише два учасники, хоча кількість закупівлі чималенька – 100 000 кг, а найвигідніша за ціновою політикою «м’ясна» пропозиція становила 5мільйонів 227 тисяч 500 гривень з ПДВ.
Така ж ситуація з борошном і з цукром. Лише по два учасники приймали участь в цих торгах, та й ті скаржились, що спрогнозувати вартість «сипучих» продуктів наприкінці 2014 року з поставкою в наступному році, за нинішніх умов, досить складно.
Оскільки процедури розкриття пропозицій учасників відбувались через кожні 30 хвилин, часу розслабитьсь не було. Тому навіть така майже кумедна ситуація, що виникла під час розкриття пропозиції одного з учасників закупівлі, а саме: пряників та печива, який подав всі необхідні документи, окрім цінової пропозиції, де вказується вартість закупівлі, дала привід для посмішок, як у учасників, так і у членів комітету з конкурсних торгів, та підсолодила присмак розчарування.
Можна сказати, що аншлаг пропозицій конкурсних торгів, (аж чотири учасники), було під час розкриття пропозицій по закупівлі макаронних виробів. Досить конкурентними, по три учасника, були процедури по закупівлям соків та овочевих консервів, при чому цінова політика учасників досить відрізнялась. Овочеві консерви, в тому числі ікру «заморську» учасники пропонували з різницею від найбільшої до найменшої ціни більше ніж на 140 тисяч гривень. А різниця ціни пропозиції по предмету закупівлі – соки фруктові та овочеві, між найвищою та найнижчою становила більше ніж 187 тисяч гривень. От і піддавай сумніву доцільність проведення конкурентних державних закупівель!
Але це не останні процедури розкриття пропозицій учасників в Управлінні освіти. 29 грудня, напередодні Нового 2015 року, будуть проведені закупівлі послуг з організації і забезпечення харчування учнів в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернігова, а також яєць курячих для ДНЗ міста.Закупівлю масла вершкового, можна назвати вершиною конкуренції 5 учасників приймало участь в цих торгах. Конкуренцію в цій закупівлі та в деяких інших місцевим постачальникам складали і представники столичного регіону.
А от переможців торгів будуть визначати члени комітету з конкурсних торгів управління освіти, самостійно. Громадяни і громадські організації та їх спілки не мають права втручатися в процедуру визначення замовником переможця торгів.
Підсумовуючи все вищесказане, можна констатувати, що процедури розкриття пропозицій були проведені на високому рівні. Хоча досить цікаво спостерігати за процедурами закупівель продуктів харчування коли, а ні представники замовника, а ні представники учасників, не зауважили, що в деяких проектах договорів, які є невід’ємними частинами документацій конкурсних торгів по різним предметам закупівель (при тому, що з умовами цих проектів договорів погодились всі учасники) в предметах договору зазначено, що «учасник зобов’язується у 2014 році поставити замовнику товари, зазначені в специфікації до Договору, а замовник – прийняти та оплатити такі товари». Хоча строк дії договору, згідно з цим же проектом договору встановлений до 31.12.2015 року, а строк поставки згідно загальних положень документації конкурсних торгів: січень – грудень 2015 року.
Так чи не залишаться діти «голодними»?
Олександр Підгорний
Наталія Хамко
* * *
Метою проекту «Громадський контроль та боротьба із корупцією в сфері держзакупівель на Чернігівщині», що здійснюється Чернігівським Центром Прав Людини за підтримки Програми «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження», є здійснення громадського контролю за процесом державних закупівель в освітній сфері міста Чернігова.
You must be logged in to post a comment Login