Налагодження продуктивних стосунків між місцевими релігійними інституціями й громадою *

Filed under Статті

Коли реальні ресурси як місцевих релігійних інституцій, так і громади, в якій ці релігійні інституції розташовані, належним чином розкриті й занотовані, тоді релігійні лідери можуть почати працювати разом з іншими лідерами громади над налагодженням серії нових партнерських стосунків, які об’єднають релігійні інституції з постійним про­цесом побудови міцної, більш повно інтегрованої громади. Далі наведено лиш кілька при­кладів цього процесу в дії. як це відбувалося в різних громадах:

Місцевї релігійні інституції та асоціації громади

Асоціації громадян

  • Кілька місцевих квартальних клубів тепер зустрічаються в церкві на південній околиці Чикаго, де конгрегація працює з ними над донесенням до громади ро­динних цінностей. Ця церква прагне об’єднати навколо себе всі квартальні клуби для створення повнішого відчуття громади. (Сіон)
  • Католицька парафія є членом місцевої і національної мереж, що об’єднують гру­пи, стурбовані рекламою на бігбордах тютюнових і алкогольних виробів, чиїми адресатами є громади з низькими доходами. (Св. Сабіна)
  • Альянс церковних служок працює разом, щоб донести до громади занепокоєння проблемами на зразок місцевої практики наймання на роботу, прийнятних правил торгівлі в громаді тощо. (Сіон)
  • Церква дозволяє користуватися своєю копіювальною технікою кільком непри­бутковим організаціям. (Об’єднана)
  • Центр громади налагоджує стосунки з місцевою церквою, щоб надати можливість членам парафії захищати права індивідів у кризових ситуаціях.
  • Католицька конгрегація дозволяє місцевим групам використовувати свою головну залу для заходів із залучення коштів. Час від часу церква отримує орендну плату від користувачів: вона поглиблює контакти з громадою через широкий спектр груп, які використовують и приміщення. (Пій 5-й)
  • Працівник католицької церкви розробляє довідник ресурсів місцевих гуманітар­них служб і організацій для поширення в цілій громаді. (Пій 5-й)
  • Корпорація розвитку громади, створена при церкві, працює з сімома групами у кредитній спілці розвитку громади. (Бетел)
  • Баптистська конгрегація встановлює партнерство з місцевим відділенням Асоціації християнської молоді над створенням дитячого садка: цю співпрацю церква розглядає як можливість служіння громаді й зміцнення контактів з нею. (Північний Берег)
  • Парафія надає право місцевому відділенню Асоціації християнської молоді ко­ристуватися своїм паркінґом і підвалом для спеціальної літньої програми. У відповідь молоді парафіяни можуть користуватися ресурсами АХМ після школи. (Пій 5-й)

Інші релігійні інституції

  • Група католицьких парафій створює громадську організацію з метою вирішен­ня проблем місцевої політики, молодіжних програм, адекватного сервісу в місті й житлового будівництва. (Пій 5-й)
  • Кілька лютеранських церков об’єднали ресурси, щоб започаткувати міську про­граму корпусу волонтерів, призначили виконавчого директора. До програми приєднуються місцеві волонтери, щоб працювати з місцевими неприбутковими організаціями. (Перша)
  • Коаліція місцевих конгрегацій створює житло-будівельну корпорацію для зведення 130-квартирного комплексу, де планується створення міжнаціонального житлового простору. (Четверта)
  • Шість місцевих парафій об’єднуються, щоб забезпечувати доброчинні обіди в громаді, кожна у свій день тижня. (Четверта)
  • Мережа місцевих церков координує кілька програм створення притулків для різно-етнічного населення. Притулки й церкви постійно спілкуються одне з одним для того, щоб зробити використання їхніх об’єднаних ресурсів найбільш ефективним. (Аптаун)
  • Міжконфесійна коаліція церков зустрічає плани побудови стадіону активізацією громадської підтримки з метою “витрясти” з міста й будівельників головні концесії для району. Ці концесії включають гарантоване відселенське житло, вели­кий грант від міста для місцевого розвитку, нової публічної бібліотеки й паркінґу. (Перша)
  • Коаліція місцевих церков надає свої приміщення для біженців із Центральної Америки. (Об’єднана)
  • Місцева церква дозволяє іншим парафіям, що не мають приміщення для відправ, використовувати своє власне святилище. Ці “гостьові” парафії платять скромну орендну плату, яка допомагає церкві-господарю сплачувати за комунальні послуги. Активність церкви-господаря в громаді зростає завдяки присутності в ній ряду різних етнічних груп, що користуються її приміщеннями. (Північний Берег)

Культурницькі організації

  • Місцева парафія налагоджує партнерство з неприбутковою програмою підтримки іммігрантів і місцевою імміграційною службою. У межах партнерства церква дбає про те, щоб зняти відчуття ворожої атмосфери в новоприбулих іммігрантів, водночас налагоджуючи контакти з різними етнічними групами в громаді. (Аптаун)
  • Конгрегація афроамериканців підтримує представників африканських народів, підписуючи документ, який окреслює продуктивні політичні заходи на допомогу цим народам. Церква розбудовує стосунки з африканськими церквами, щоб забезпечити своїм парафіянам відчуття їхньої африканської спадщини. (Триніті)

Парафія встановлює контакти з кількома агенціями розвитку й допомоги в Нікарагуа з метою допомогти своїм парафіянам зрозуміти, в якій бідності, в яких соціальних умовах живуть люди в Центральній Америці. (Четверта)

Мїсцеві релігійні заклади й публічні інституції

Парки

  • Церкви можуть не лише надавати приміщення для релігійної діяльності, а й брати участь у заходах, спонсорованих місцевим парком, які е важливими для всіх членів громади. (Фуллер)
  • Місцевий парк на вшанування підлітків, що посіли перше й друге місця в Кон­курсі молодих громадян паркової зони, організує для них екскурсійну поїздку до Університету штату Іллінойс в Урбана/Шампейн. Ця подорож фінансується за рахунок пожертв місцевих церков. (Фостер)

Бібліотеки

  • 3 метою налагодження кращих контактів з іспаномовними мешканцями району бібліотекар відвідує місцеву католицьку церкву й встановлює демонстраційний стіл біля входу до церкви з інформацією про бібліотеку. (Парк Олбані)
  • Місцевий пастор просить бібліотекаря громади порекомендувати ведучого для церковних програм. (Остин)

Муніципальні коледжі

  • Парафіянин – викладач англійської мови як другої з муніципального коледжу пропонує ці уроки трансформувати для місцевої церкви, де вони будуть більш доступними для членів громади. (Північне узбережжя)
  • Муніципальний коледж проводить деякі зі своїх лекцій у місцевій католицькій церкві. (Пій 5-й)

Школи

  • Ліга Урбана знаходить церквам контакти зі школами у програмі шефства, коли церкви забезпечують наставників для учнів місцевих шкіл. Як наслідок, церква дістає можливість краще поєднатися зі своїм районом. (Чиказька ліга Урбана)
  • Церква встановлює стосунки з місцевою школою завдяки учням, яким дозволе­но відвідувати молодіжний центр прп церкві. (Св. Сабіна)

“Виправна система

  • Місцева церква засновує будівельну компанію для забезпечення мешканців гро­мади доступним житлом. Оскільки церква не може запропонувати стандартну платню, вона налагоджує партнерство з місцевою в’язницею, звідки ув’язнених щодня відпускають до місцевого муніципального коледжу. їхня будівельна ро­бота зараховується їм як плата за майбутнє навчання в коледжі. (Християни)

Лікарні

  • Парафія в Чикаго розвиває партнерство з місцевою лікарнею. У межах партнерства церква наймає трьох штатних працівників лікарні (фінансує лікарня) для організації громадськості навколо проблем охорони здоров’я і розвитку програм, пов’язаних зі здоров’ям. (Пій 5-й)
  • Дві сусідні церквп ділять медсестру громади; вона працює двадцять годпн на тиждень в одній церкві й двадцять годин – у другій. В одному з цих будинків церков – притулок, а в другому мешкають люди похилого віку. (Лейкв’ю)

Місцеві релігійні інституції та приватний сектор

  • Католицька парафія надає приміщення для зборів місцевої бізнес-асоціації. Потім ці стосунки йдуть на крок далі: церква підтримує проведення ярмарків працевлаштування в громаді й запровадження місцевого Кодексу бізнес-етики. (Св. Сабіна)
  • Пастор налагоджує стосунки з місцевою бізнес-асоціацією. яка має намір вста­новити стипендії для місцевої молоді. Причина, з якої так відбувається, поля­гає в тому, що цей пастор так тісно пов’язаний з громадою, що саме він може якнайкраще надати асоціації інформацію, якої вони потребують. (Аптаун)
  • Велика церква видає щомісячну газету й активно запрошує місцевий малий бізнес розміщувати рекламу в цьому виданні. Таким чином церква підтримує місцеву економіку, а підприємства мають недорогу рекламу, що досягає широкої аудиторії. (Триніті)
  • Парафія укладає контракти з міськими агенціями й місцевими підприємствами для надання трудової підтримки завдяки своїй програмі Трудових ресурсів. (Християни)
  • Парафія завжди Еаймає місцевих будівельників, коли здійснює проекти будівництва або ремонту. (Об’єднана)

Мїсцеві релігійні інституції та особи в громаді

Місцеві мешканці

  • У Чиказькій церкві працює цілодобовий телефон довіри, через який церква здійснює навчання мешканців громади. (Об’єднана)
  • Кілька церков розвивають стосунки з організацією Оселя для гуманізму, якій вони допомагають зводити житло для своєї громади за доступними цінами. (Чет­вертий. Аптаун)
  • Церква розбудовує навколо себе коаліцію місцевих груп і організацій, яка при­значає дєеь жалоби з нагоди 20-ї річниці вбивства лідера Чорних Пантер Фре- да Гемптона. (Об’єднана)

Інваліди

  • Люди похилого віку беруть участь у програмі Відвідання важливої особи, спон­сорованої місцевою церквою: в межах програми вони відвідують менш мобільних літніх людей і намагаються допомогти їм у вирішенні будь-якої прак­тичної проблеми. Учасники пройшли підготовку, щоб навчитися міряти тиск, розпізнати наркотичну залежність, допомогти прийняти ванну, надати першу медичну допомогу й допомогти з практичними щоденними проблемами, такими як вєдєнея бюджету, придбання й приготування їжі. Найстарішою учасницею є 82-річна жівка. (Мевший брат)
  • Місцева церква прийняла до себе літню жінку з проблемами розвитку, і тепер участь у недільних відправах і діяльності церкви стали яскравими сторінками її життя. (Доган Сквер)

Люди, то живуть на соціальну допомоту

  • Парафія встановила трпстороне партнерство з групою захисту бездомних і при­тулком. щоб збудувати додатковий тимчасовий нічний притулок для бездомних чоловіків. Цей проект значною мірою фінансований церквою, і члени церкви мають можливість бути волонтерами у реалізації церковного бачення соціальної справедливості. (Четверта)
  • Група жінок із місцевої церкви налагодили партнерство з сусіднім притулком, де надають волонтерську допомогу. (Триніті)
  • Корпорація розвитку громади, створена місцевою церквою, працює з іншою па­рафією над тим. щоб перетворити будинок парафіяльного священика на тимчасове переселенське житло для двадцяти родин. Церква здає старий будинок свого священика корпорації розвитку громади за один долар на рік. (Бетел)
  • Спілка місцевих конгрегацій працює з Чиказьким житловим департаментом над відновленням вільних квартир у громадському житловому комплексі у своєму районі. (Четверта)

Молодь

  • Церква запрошує дитячий садок орендувати и приміщення. Ця щойно розширена дитяча програма допомагає церкві сплачувати за комунальні послуги й дає можливість бути лідером завдяки участі парафіян у шкільній раді. (Об’єднана)
  • Церква забезпечує гарячі сніданки дітям у школі, що розташована через дорогу. У відповідь школа дозволяє парафіянам користуватися її паркінґом. (Перша)
  • Програма послуг молоді допомагає церкві започаткувати свою молодіжну програму. (Об’єднана)
  • Місцевий пастор, водночас досвідчений художник, налагоджує стосунки з сервісною організацією місцевої старшої школи; завдяки цим стосункам школа виграє від розпису стін і мистецьких проектів, здійснених учнями під наставництвом пастора. (Аптаун)

Люди похилого віку

  • Старшокласники, члени місцевої конгрегації, започатковують програму “опіки” над людьми старшого віку, що живуть у недорогих квартирах, збудованих корпорацією розвитку, заснованою церквою. (Триніті)
  • Парафія запрошує міський Департамент у справах людей похилого віку заснувати точку харчування літніх людей у церкві. (Північне Узбережжя)

Митці

  • Група місцевих митців започатковує програму заохочення молоді до творчого самовираження засобами драми й музики в сусідній церкві. В результаті молодь із парафії та з громади підготувала кілька вистав для конгрегації та громади. (Об’єднана)
  • Церква на північній околиці Чикаго дозволяє місцевій театральній трупі проводити репетиції у своїх приміщеннях. У відповідь парафіяни церкви мають змогу дивитися вистави безплатно. (Об’єднана)
  • Місцева церква надала симфонічному оркестру безоплатне приміщення для ре­петицій. натомість члени конгрегації насолоджуються симфонічною музикою під час деяких відправ, до того ж їм дозволено слухати цілі концерти безплатно. (Північний Берег)
  • У всіх наведених історіях ми побачили, як релігійні інституції, активні у процесі розбудови громади, виявили вдатність налагодити партнерство з місцевими організаціями, інституціями (включно з іншими церквами й синагогами) і/або групами людей з особливими інтересами. У подібному партнерстві обидва партнери виграють, і коли це трапляється, з’являється потужний імпульс і далі розбудовувати ці стосунки, започатковувати нові проекти, що зміцнюють сили й солідарність у громаді.

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

You must be logged in to post a comment Login