Типи ролей в команді

Filed under Новини, Статті

Командна взаємодія – це взаємодія не лише професійних ролей, які зумовлено компетенціями учасників у різних сферах роботи, але й соціальних, що визначають, як впливає певна людина на процес виконання роботи. Існує кілька класифікацій соціальних ролей членів команди. В основу версії, яку ми пропонуємо, покладено відому класифікацію за доктором Белбіном.

АДМІНІСТРАТОР, він же МОДЕРАТОР.  У цій ролі члени команди або офіційно призначені на посаду адміністратори опікуються управлінськими процесами в команді. Вони підтримують баланс між цілями, часовим обмеженням і ресурсами. Адміністратор аналізує, хто на що здатен, і грамотно розподіляє обов’язки, стежачи за тим, щоб кожен максимально розкривав свій потенціал. Він завжди дає зворотний зв’язок високої якості, але ніколи не претендує на домінування. 

ОРГАНІЗАТОР, він же КООРДИНАТОР. Головний пріоритет Організатора – досягти поставлених цілей і запланованих результатів за рахунок інших членів команди. Хоча організатор перебуває “в тіні”, саме він часто стає фактичним і таємним Адміністратором. Суть його діяльності – формалізування прагнень команди. Він ініціює дискусії, збирає різні думки та створює практичні й досяжні шляхи реалізації проекту. 

КРЕАТИВНИЙ ГЕНЕРАТО РІДЕЙ, він же МОЗКОВИЙ ЦЕНТР.  Генератор ідей – джерело оригінальних задумів і пропозицій. Інновації в команді – його рук справа. Це не означає, що в інших її членів не виникає оригінальних думок, проте саме в голові Генератора народжуються найрадикальніші нові підходи та нестандартні рішення. Він може й далі висловлювати цікаві ідеї навіть після того, як проєкт уже віддано в роботу. Він креативний, відкритий, довірливий. Визнання з боку оточення мотивує його на нові ідеї та досягнення. 

ЗВ’ЯЗКОВИЙ, він же ДИСПЕТЧЕР.  Диспетчерська служба полягає в налагодженні корисних для команди зв’язків з оточенням і забезпечує команду зовнішньою інформацією. Звідси – вміння Диспетчера будувати ефективну комунікацію, контактність і велике коло поважних та корисних знайомих.

ТРУДОГОЛІК, він же ДУША КОМАНДИ.  Трудоголік – це уособлення здорового елементу в команді. Він найчутливіший до потреб окремих членів команди й найточніше реагує на емоційні “підводні течії” в групі. Він виявляє емпатію, дбаючи про задоволення кожного, й слугує сполучною ланкою між членами колективу. Він уміє слухати, спілкуватися та надихати інших на таку саму поведінку. На його плечах – інтеграція аутсайдерів. Якщо хтось поділився ідеєю, Трудоголік швидше за все почне допомагати йому просунути її, замість того щоб висловити конкурентні погляди. Він гармонізує суперечності, породжені Генератором ідей або Координатором, відповідає за колегіальну робочу атмосферу. 

ДЕТАЛІЗАТОР, він же ЗАВЕРШУВАЧ, він же КОНТРОЛЕР, він же КРИТИК.  Ця роль потрібна для того, щоб доводити справу до логічного кінця, адже Деталізатор не цурається рутинної роботи та працює над окремими завданнями. Джерелом мотивації для нього є страх, що щось може “піти шкереберть”. Тому він так прискіпливо контролює, здавалось би, неважливі деталі.

Більш детальніше з матеріалом можна ознайомитись за посиланням: Неформальна освіта для розвитку громад

You must be logged in to post a comment Login