ТОП ПОРАД ВІД ДІЄVO ЯК ПРОСУВАТИ Е-ПЕТИЦІЮ

Filed under Новини, Статті

Вперше я заговорила про те, що в нашому місті незручний міський простір для молодих батьків ще три роки тому: коли прийшла із дитиною до лікарні, то зіштовхнулася із проблемою, що немає де залишити дитячий візочок. Аналогічні незручності виявились і під час відвідування дитсадка, під стінами якого постійно скупчуються коляски, які перебувають там упродовж всього дня. Я почала піднімати це питання. Оскільки полишений просто неба дитячий транспорт часто намокає від дощу або вигорає під сонцем. До того ж візочки є легкою здобиччю для зловмисників – їх можуть легко вкрасти. Під час дощу батьки залишають коляски та інші види дитячого транспорту у тамбурах і коридорах, таким чином захаращуючи проходи та аварійні виходи.

Я хотіла, щоб у громаді були створені спеціальні парковки із накриттям для дитячих візочків. До того ж значна частина працівників дитсадка приїжджає на роботу велосипедом, тому важливо було зробити парковку ще й універсальною: як для дитячих візків, так і для велосипедів. Ставши співзасновницею громадської організації молодих освітян «ДієVO», я двічі брала участь у конкурсі місцевих грантів з проєктом, у якому описала суть цієї проблеми та спосіб її вирішення. Але проєкт не було підтримано.

Влітку в Маловисківській ОТГ з’явилась така можливість як електронні петиції: якщо зібрати 100 електронних підписів, то дане питання потрапляє на порядок денний пленарного засідання депутатів міської ради . Перша е-петиція була моя і стосувалася тієї ж теми – створення «Парковки для дитячих візочків на території дитсадка «Ромашка»» 25 липня 2020 року, але через технічні перешкоди вона не була одразу зареєстрована. У зв’язку з цим я звернулася до міської ради, повідомила про те, що петиція створена, але не опублікована і не має ніякої відповіді з модерації. Спеціаліст із міської ради зв’язався із технічною підтримкою сайту і, зрештою, моя петиція була опублікована.

Я активно інформувала громаду та поширювала петицію через соціальні мережі, місцеві газети, особисту комунікацію. Зі збором підписів виникало багато труднощів: до мене зверталося багато людей і казали, що вони не можуть зареєструватися на сайті, або зареєструвалися, але не можуть підписати петицію. Представниці громадської організації «ДієVO» створили дві відеоінструкції з порадами щодо реєстрації на сайті електронних петицій, проте, незважаючи на всі наші старання, деякі люди через технічні проблеми сервісу так і не змогли залишити свій електронних підпис. В останні дні задля забезпечення необхідної кількості підписів, я та мої колежанки з громадської організації «ДієVO» зібралися біля дитячого садка, на території якого, за змістом петиції, планувалася парковка. Всім бажаючим підписати петицію – ми пропонували допомогу у реєстрації.

Попри технічні перешкоди, електронна петиція отримала достатню кількість підписів – 106 із 100 потрібних. Петиція була розглянута на сесії міської ради і зараз вони очікують від мене детальної інформації реалізації петиції для того, щоб вони змогли створити проєкт рішення і втілити цю ідею в життя. Три роки я піднімаю питання вирішення цієї проблеми і от завдяки електронній петиції мені це вдалося.

Також із електронною петицією про створення парковки, я подала ще одну петицію. Знову ж таки, із-за технічних перешкод вона була опублікована значно пізніше. Суть цієї електронної петиції полягала у створенні металевої огорожі між тротуаром і дорогою по вулиці Шевченка (Мала Виска, Кіровоградська обл.). Цією вулицею ходить дуже багато дітей до школи та дитячого садка, арух автомобілів дуже інтенсивний. Йдучи цим тротуаром, в мене постійно виникає страх за життя моєї дитини. На мою думку, там необхідний відбійник Ми, представниці ГО «ДієVO», зробили фотографії як люди йдуть з дітками цим тротуаром і створили ще одну електронну петицію. На жаль, вона не набрала необхідну кількість голосів, але я не засмучуюсь.

Коли петиції не набирають достатньої кількості підписів, щоб потрапити на розгляд сесії, вони просто подаються до місцевої ради як колективне звернення. Тому, в будьякому разі, з яким би результатом не завершився збір підписів, про проблеми громади – влада буде проінформована. Громадська організація «ДієVO» провела потужну інформаційну кампанію з просування своїх е-петицій. Ми здобули величезний досвід, яким готові ділитись. Одна із наступних петицій була створена її автором завдяки нашій консультативній підтримці і ми радіємо, що цей інструмент участі стає все більш популярними серед громадян. Загалом, за три місяці існування такої можливості, було створено 5 електронних петицій, три з який набрали 100 і більше підписів.

ТОП порад від ДієVO як просувати е-петицію

  1. Доведіть актуальність Я щоразу, коли була на роботі чи проходила мимо, фотографувала купу велосипедів і візочків під стінами дитсадка і викладала ці фото у Facebook. Пішов дощ і коляски мокнуть під дощем – виходжу роблю фото і ввечері маю нову публікацію для Facebook! Після цього почула від представниці міськради: «Марино, доки ви не озвучили цю проблему, я не знала, що вона існує!».
  2. Хештег і посилання у кожній публікації Людина може прийняти рішення підтримати петицію аж за п’ятою чи десятою вашою публікацією. Буде прикро, якщо саме під цим вирішальним постом не буде посилання і ваш потенційний підписант махне рукою «ааа, ну й ладно…». До того ж робіть публікації регулярно! З мого досвіду: якщо на тиждень про петиції забула, то й підписів за тиждень 0… А так, з кожною публікацією: по 2,3 а то й 5-7 голосів!
  3. Інструкція з реєстрації Штука потрібна, бо не всі із технікою на «ти». Нам довелось виготовити аж 2 відеоінструкції та 1 покрокову зі скріншотами. На це був запит від людей. Якщо хтось пожалівся, що не може зареєструватись – подякуйте за наполегливість, попросіть не здаватись і «проведіть за руку», доки не зареєструєтесь.
  4. Використовуйте всі канали комунікації Соціальні мережі, газети, дошки оголошень, плакати на території, про яку йде мова у петиції… Як показала наша практика, місцева газета тут малоефективна, проте про ДієVO і новий інструмент участі прочитав увесь район!
  5. 5.Інформуйте про результати Час від часу публікуйте: скільки людей вже підписалось і скільки часу залишилось. Інколи люди розраховують на те, що й без них все складеться, але коли бачать, що так думає чи не кожен, починають активізуватисВідомі підписанти Серед прихильників вашої петиції є депутати, телеведучі чи інші відомі особистості? Обов’язково поділіться цим!
  6. Додайте гумору Додайте кумедне фото і зробіть у тексті логічну прив’язку до петиції. Люди люблять гумор та іронію, тому така публікація збирає більше вподобань і коментарів, завдяки чому більше людей побачать такий пост у своїй стрічці новин.
  7. Доброзичливі емоції Ви можете відчути глибоке розчарування, коли збиратимете підписи. Не бійтесь про це публічно писати: нехай люди знають, скільки зусиль ви прикладаєте! Але при цьому ретельно підбирайте слова і ніколи нікого не звинувачуйте. Ми вже засвоїли цей урок.
  8. Дякуйте своїм підписантам Всі, хто підписали або просто поширили ваш пост про петицію, заслуговують на подяку. Спочатку мені складно це давалось, бо я ж не собі у двір прошу парковку. Але коли ці голоси збираєш по краплинці, то мене переповнює вдячність і я не соромлюсь про це говорити. Я радію і людям теж приємно! Особливо, оцініть старання тих, хто мав технічні проблеми при реєстрації, але все одно не здались!
  9. Рекламуйте новий інструмент участі Закликайте людей голосувати не тільки за вашу петицію, а рекламуйте загалом і можливість створити власну! Хтось жаліється в коментарях на «диряву» дорогу чи погану воду? Розкажіть, як на це вплинути за допомогою петиції. За це ви отримаєте + до своєї карми і, можливо, ще й суперську дорогу і якісну воду у майбутньому.
  10. Збирайте добровільні підписи Ніхто не сумнівається, якщо автор/ка петиції активізує всіх своїх рідних, кумів, друзів і колег, то досить швидко зможе набрати 100 підписів… Але давайте залишимо людям, можливість відчути особисту причетність до вирішення озвученої в петиції проблеми! Це буде важко і довго, але це більш дієво розвиває громадянське суспільство. Не здавайтеся!

Марина Матковська, 

Громадська організація “ДієVO”

Матеріал взятий із видання: 

Інструменти громадської участі: досвід експертів, 2020

You must be logged in to post a comment Login