Формуємо цифрове мислення: перший крок – як це було

Filed under Новини

Актуальні знання та навички у 2020 році – цифрове мислення, цифрова компетентність та медіаграмотність. Чому?

Ми живемо в сучасному інформаційному суспільстві, де попереду той, хто володіє інформацією.  Кіровоградщина усвідомлює це і прагне бути діжитал-центром України. Так 20-21 серпня 2020 року Інститутом соціокультурного менеджменту було проведено тренінг «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації» для 25 активних громадян Приютівської ОТГ Кіровоградської області. Тренінг проводився в рамках проекту «Перехід до цифрового мислення» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Робота учасників передбачала теоретичні і практичні напрацювання за двома блоками: медіаграмотність та цифрова компетентність.

Цифрова компетентність

Громадський сектор повинен володіти навичками цифрової компетентності, адже це вміння, яке виводить громадську діяльність на новий рівень. Учасники пропрацювали «Рамку цифрової грамотності для громадян DigComp 2.1»: інформаційна грамотність; комунікація та співпраця; створення цифрового контенту; безпека; вирішення проблем. Головним базисом тренінгу був розгляд 10 цифрових стратегій. Для формування повноцінного уявлення про стан розвитку цифрового суспільства, учасники ознайомилися з останніми дослідженнями зі сфери дідіжиталізації в Україні від Міністерства цифрової інформації, Factum Group Ukraine  та Hootsuit.

Створення якісного медіаконтенту це 50% пізнаваності тієї чи іншої ініціативи. Задля напрацювання практичних навичок створення візуального контенту учасники мали змогу познайомитися та практично попрацювати з такими онлайн платформами як: графічні редактори Canva, Crello, Pixlr; відео редактори Quik та Videoleap. Об’єднавшись у групи учасники створювали зображення для соціальних мереж як анонс певного заходу, зокрема, «Гарбуз Фест», «Ранкова кава у бібліотеці» тощо. Цікавою була робота із створення учасниками коротких відео роликів про навчання на тренінгу та простори смт. Приютівка.

Медіаграмотність

Другий блок тренінгу був орієнтований на підвищення рівня медіаграмотності учасників. Зокрема, учасники занурились у поняття – що таке інформація, її різновиди; що таке ключове повідомлення,  основні жанри, формати медіа та нові медіа роботи. Важливим аспектом діяльності громадського активіста є правильне визначення та розуміння своєї цільової аудиторії. Саме тому учасники тренінгу працювали над наступним напрямком «Цільова аудиторія- які де її знайти?», де визначали свою аудиторію, вчилися адаптувати інформаційні повідомлення для різних типів аудиторії.

Навички медіаграмотності актуальні як ніколи – вміння критичного мислення, розуміння та перевірка інформації тощо. Тож учасники отримали практичні інструменти для перевірки інформації, пропрацювали «Фейк/не фейк» повідомлення та базові засади роботи у соціальних мережах.

Отже, Кіровоградська область впевнено прямує до розвитку високого рівня цифрового мислення. Про те, що навчання вдалося – свідчать приємні відгуки учасників.

Це був перший з чотирьох тренінгів в рамках проекту «Перехід до цифрового мислення», згодом ще 60 представників громадського сектору Кіровоградщини пройдуть навчання на тренінгу «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації». Необхідні знання та навички сприятимуть створенню синергії між громадами в сучасному інформаційному просторі. Далі буде.

You must be logged in to post a comment Login