Актуальні знання та навички у 2020 році – цифрове мислення, цифрова компетентність та медіаграмотність. Чому?
Ми живемо в сучасному інформаційному суспільстві, де попереду той, хто володіє інформацією. Кіровоградщина усвідомлює це і прагне бути діжитал-центром України. Так 20-21 серпня 2020 року Інститутом соціокультурного менеджменту було проведено тренінг «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації» для 25 активних громадян Приютівської ОТГ Кіровоградської області. Тренінг проводився в рамках проекту «Перехід до цифрового мислення» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Робота учасників передбачала теоретичні і практичні напрацювання за двома блоками: медіаграмотність та цифрова компетентність.
Громадський сектор повинен володіти навичками цифрової компетентності, адже це вміння, яке виводить громадську діяльність на новий рівень. Учасники пропрацювали «Рамку цифрової грамотності для громадян DigComp 2.1»: інформаційна грамотність; комунікація та співпраця; створення цифрового контенту; безпека; вирішення проблем. Головним базисом тренінгу був розгляд 10 цифрових стратегій. Для формування повноцінного уявлення про стан розвитку цифрового суспільства, учасники ознайомилися з останніми дослідженнями зі сфери дідіжиталізації в Україні від Міністерства цифрової інформації, Factum Group Ukraine та Hootsuit.
Створення якісного медіаконтенту це 50% пізнаваності тієї чи іншої ініціативи. Задля напрацювання практичних навичок створення візуального контенту учасники мали змогу познайомитися та практично попрацювати з такими онлайн платформами як: графічні редактори Canva, Crello, Pixlr; відео редактори Quik та Videoleap. Об’єднавшись у групи учасники створювали зображення для соціальних мереж як анонс певного заходу, зокрема, «Гарбуз Фест», «Ранкова кава у бібліотеці» тощо. Цікавою була робота із створення учасниками коротких відео роликів про навчання на тренінгу та простори смт. Приютівка.
Другий блок тренінгу був орієнтований на підвищення рівня медіаграмотності учасників. Зокрема, учасники занурились у поняття – що таке інформація, її різновиди; що таке ключове повідомлення, основні жанри, формати медіа та нові медіа роботи. Важливим аспектом діяльності громадського активіста є правильне визначення та розуміння своєї цільової аудиторії. Саме тому учасники тренінгу працювали над наступним напрямком «Цільова аудиторія- які де її знайти?», де визначали свою аудиторію, вчилися адаптувати інформаційні повідомлення для різних типів аудиторії.
Навички медіаграмотності актуальні як ніколи – вміння критичного мислення, розуміння та перевірка інформації тощо. Тож учасники отримали практичні інструменти для перевірки інформації, пропрацювали «Фейк/не фейк» повідомлення та базові засади роботи у соціальних мережах.
Отже, Кіровоградська область впевнено прямує до розвитку високого рівня цифрового мислення. Про те, що навчання вдалося – свідчать приємні відгуки учасників.
Це був перший з чотирьох тренінгів в рамках проекту «Перехід до цифрового мислення», згодом ще 60 представників громадського сектору Кіровоградщини пройдуть навчання на тренінгу «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації». Необхідні знання та навички сприятимуть створенню синергії між громадами в сучасному інформаційному просторі. Далі буде.
You must be logged in to post a comment Login