Бібліотекар сьогодні – це універсальний спеціаліст і експерт з надання багатогалузевих послуг, можна сказати, навіть – керівник центру комунікації між владою і громадою. Саме тому сучасному фахівцеві бібліотечної галузі так важливо постійно навчатись. Для нашої центральної бібліотеки протягом 2018 року свого роду панацеєю в цьому аспекті стали навчальні тренінги від Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ). Знання, які я отримала під час занять з експертами ІСКМ, тепер впевнено і з користю для роботи застосовуються усіма спеціалістами нашої бібліотечної системи. Усвідомлення того, що бібліотека є простором для навчання, розваг, спілкування, творчості спонукає нас все більше переглядати матеріали тренінгів та номери інформаційного бюлетеню громадських активістів «НДО-Інформ», що видає ІСКМ. На мою думку, ці ресурси, актуальні і корисні в роботі бібліотекарів, особливо в період, коли ми намагаємось розширювати коло своїх послуг для громади міста Умань. Нам потрібно працювати так, щоб той, хто прийшов в бібліотеку хоча б раз – неодмінно повертався сюди знову.
Позитивні зміни в моїй роботі настали, коли рік тому, я стала учасницею проекту від Інституту соціокультурного менеджменту «Можливості закладів культури в громадянській освіті» (я взяла участь у десяти різних тренінгах від Інституту соціокультурного менеджменту). Цей досвід зараз суттєво допомагає нам працювати у роботі з активом нашого міста.
Після останнього навчання на тренінгу від ІСКМ, в нашій бібліотеці почав діяти молодіжний центр «Бібліотека – територія успіху». У цьому напрямку ми тісно співпрацюємо з відділом у справах сім’ї та молоді Уманської міської ради. Саме для молоді ми проводимо тренінги. Хочу зазначити, що бібліотека стала своєрідним стартапом тренінгової діяльності в місті Умань. Особливо хочеться відзначити молодіжний тренінг «Право на освіту, охорону здоров’я, право бути визнаним, право бути почутим». Учасники висловлювали свої власні думки та вирішували проблемні завдання, на цьому заході я вже виступила як тренер, до цієї роботи долучилася й Т. Любарська – юрист міста Умань від місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Також популярною стала практика проведення на базі наших книгозбірень презентацій книг місцевих авторів, просвітницьких заходів для жінок нашого міста, безкоштовних курсів англійської мови, де всі бажаючі мають змогу поліпшити рівень англійської мови, також при центральній бібліотеці працює клуб любителів англійської мови. І так має бути, оскільки бібліотека – це публічний інформаційний центр, який повинен забезпечувати можливість неформальної освіти жінок. Сприяти самовдосконаленню жінок, пошуку і реалізації особистості.
Молоді спеціалісти Уманської міської централізованої системи бібліотек стали учасниками тренінгу «Молодіжний працівник». Працівники Уманської міської ЦСБ використовують для оперативного і якісного задоволення інформаційних потреб користувачів не лише методичні розробки Інституту соціокультурного менеджменту, але й надані ними матеріали та рекомендації загального характеру, зокрема, в таких заходах як:
Успішно застосовуються працівниками діджитал-технології, що допомогло наповнити цікавим змістом такі заходи як:
Завдяки застосуванню методів і прийомів фандрейзингової діяльності проведено такі заходи як:
Завдяки новим знайомствам на проектах ми змогли обмінятись досвідом із своїми колегами з інших міст, особливо вдячні Житомирській міській ЦБС та Герцаївській ЦРБ. Нашим важливими досягненнями, після участі у заходах Інституту соціокультурного менеджменту, стала проектна діяльність в 2018 році.
Робота Уманської міської ЦСБ спрямована на створення затишної атмосфери для своїх користувачів, де бібліотекари прислухаються до думок різних вікових та соціальних груп громади міста, а також мають індивідуальний підхід до кожного відвідувача, який має потребу не тільки в інформації, а й у психологічній підтримці.
Сьогодні бібліотека стала не лише тим місцем, де можна взяти і прочитати книгу, а й відпочити, поспілкуватися, виговоритися. Часто ходять самотні бабусі та дідусі, яким немає з ким поговорити вдома, поділитися наболілим. Бібліотекари з радістю вислухають, порадять, поспівчувають, пригостять таких відвідувачів.
Сподіваємось й на подальшу допомогу і нові знання від Інституту соціокультурного менеджменту, адже бібліотеки повинні йти в ногу з часом, справляти хороше враження на сучасного читача, робити бібліотеку яскравою, показати нестандартний зміст і форму, внести ауру новизни завдання не із легких.
Людмила Чупряк
Уманська міська централізована система бібліотек
м. Умань, Черкаська обл.
You must be logged in to post a comment Login