Між навчанням і дослідженням: як працює сучасний експерт з розвитку

Filed under Новини, Статті

Часто буває, що діяльність експерта з організаційного розвитку виходить за межі лише тренінгів. Надалі продовжуються навчання для громадських організацій, активістів, працівників культури, але до цього додається щось важливе – дослідження. Це і власні дослідницькі проєкти, і менторська підтримка локальних дослідницьких груп у громадах, і участь у великих польових дослідженнях. Часом це – супровід фокус-груп та глибинних інтерв’ю, часом – аналітика даних або консультування команд.

Що це дає людині, як тренеру?

  • глибше розуміння потреб людей і громад, з якими проводиться робота;
  • реальні кейси, які роблять тренінги живими й прикладними;
  • нову оптику – не лише “навчити”, а й “дізнатись, як є насправді”.

Що це дає як досліднику?

  • краще відчуття аудиторій, структуроване мислення;
  • можливість одразу перевіряти гіпотези у “полі”;
  • більше емпатії до учасників досліджень і менше шаблонів.

Але є й виклики. Дослідницька робота – це інший ритм. Повільніше, більше уваги до деталей, менше простору для імпровізації. Баланс між роллю “тренера” і “слухача”, “наставника” і “нейтрального спостерігача” — не завжди простий. Та попри це — саме ця комбінація практики, аналізу й навчання допомагає краще розуміти людей і громади. А значить — і краще працювати з ними. У цьому й є розвиток тренера 21 століття – не лише передавати знання, а й спільно з іншими їх створювати.

Матеріал взято з Facebook-сторінки Лев Абрамов: шлях тренера

You must be logged in to post a comment Login