Активісти велосипедного руху хочуть, щоб міський простір планували відповідно до європейських пріоритетів

Filed under Новини

24 квітня 2013 року у Луцьку відбувся круглий стіл на тему «Велосипедна інфраструктура у містах Волинської області – плани, обставини, перешкоди, розвиток». Активісти велосипедного руху підсумували напрацювання в питаннях розвитку велоруху, провели оцінку головних труднощів та поділитись планами подальшої діяльності.

Учасники круглого столу виокремили три категорії проблем в стосунку до розвитку велоінфраструктури: 1) несприйняття, або неправильне сприйняття поняття та цілей розвитку велоінфраструктури; 2) відсутність або нестача ресурсів для будівництва елементів велоінфраструктури; 3) недостатнє відображення питань розвитку велосипедного руху у нормативних документах на місцевому рівні.

«Ми вже досить довгий час проводимо роботу для розвитку велосипедної інфраструктури на Волині, в тому числі й просвітницьку, однак, нажаль, багато хто і досі не зовсім чітко розуміє суть цього поняття. Люди плутають велосипедну інфраструктуру з велоспортом, але це не одне і те ж. Тому хочу вкотре диференціювати ці поняття: велоінфраструктура – це створення умов для пересування вело транспортом у мережі вулиць міста, а велоспорт – це сама їзда на велосипеді в спортивних цілях. Ототожнювати велоспорт і велоінфраструктуру – це те ж саме, що плавання і наявність водойм,» – зазначив Юрій Моклиця, голова Асоціації розвитку туризму Волині.

Він наголосив на пріоритетності теми велосипедної інфраструктури, яка займає ДРУГЕ місце в переліку елементів вуличної інфраструктури. Якщо слідувати європейському підходу до планування міського середовища, то порядок пріоритетності елементів вуличної мережі має визначатися наступним чином (від найважливішого):

  1. Пішоходи
  2. Велосипедисти
  3. Громадський транспорт
  4. Рухомий автотранспорт
  5. Припаркований автотранспорт

Українські реалії показують, що у нас все майже навпаки… а така категорія як велосипедисти – взагалі відсутня.

Наразі активісти в масштабах області працюють над документами, що стосуються переважно розробки стратегічних схем (концепцій), а також благоустрою територій. Вибір питань благоустрою невипадковий, оскільки зараз найреальнішим та найактуальнішим може бути створення мережі велосипедних парковок, встановлення яких регламентується саме нормами благоустрою. Як зазначили активісти, вони вже розмовляли на цю тему з приватними підприємцями, які готові встановлювати вело стоянки поблизу своїх торгових точок, це створює комфортні умови для клієнтів та є економічно рентабельно. Та важливо дотриматися принципу нормативного регулювання цього процесу, щоб запобігти хаотичному встановленню велосипедних стоянок.

Актуальність пристосування транспортної інфраструктури міст до велотранспорту назріла не лише у Луцьку, а й по всій Україні. Щороку число велосипедистів зростає, яскрава тому демонстрація – Всеукраїнська акція «Велодень». Про дату проведення «Велодня-2013» у Луцьку організатори повідомили вкінці заходу. Цьогоріч акція відбудеться 26 ТРАВНЯ, у неділю. Важливо зауважити, що цього року Велодень відбуватиметься в різних містах України в різні дні. Організатори луцького Велодня перенесли захід на неділю із традиційної суботи у зв’язку з проведенням в школах міста 25 травня останнього дзвоника. В той же час школярі – це дуже чисельна, а головне – найбільш перспективна цільова група Велодня. Асоціація велосипедистів Луцька (організатор) обіцяє ще більш масовий велопробіг, ще цікавіші розваги і видовищні велоперегони в самому Луцьку.

Круглий стіл проходив за проектом Асоціації розвитку туризму Волині «Велосипедна інфраструктура – один з пріоритетів розвитку міського простору». Проект став одним із переможців конкурсу адвокаційних ініціатив, що проводився Інститутом Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив при підтримці Міжнародного фонду «Відродження» за програмою «Громадянське суспільство та належне врядування».

 

Контактна особа:

Юрій Моклиця

0913140800

miv.druid@gmail.com

You must be logged in to post a comment Login