24 вересня у м. Рожище відбувся круглий стіл на тему «Розвиток велосипедної інфраструктури міста», у якому взяли участь: Рожищенський міський голова Афган Алієвич Алієв, голова Асоціації розвитку туризму Волині Юрій Моклиця, Президент Волинського Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив Петро Лавринюк, Координатор муніципальних програм Волинського Інституту Права Ірина Гайдучик, представники відділів архітектури та містобудування Рожищенської міської ради.
Круглий стіл проходив в межах проекту Волинського Інституту Права проекту «Покращення умов для ефективної участі громадян у виробленні міської політики та посилення впливу громадськості на розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури у містах Волинської області (Ковель, Нововолинськ та Рожище)», який отримав підтримку програми «Громадянське суспільство та належне самоврядування» Міжнародного фонду «Відродження».
Основною темою, яка обговорювалась на круглому столі, було створення Концепції велосипедної інфраструктури у Рожищі.
«Ми хочемо розробити концепцію, яка міститиме не якісь там загальні фрази про велосипеди і велосипедистів, а набір чітких механізмів і конкретних дій для системного створення умов пересування вело транспортом. Концепція створюється в першу чергу для людей, тому ми хочемо максимально залучити громадськість до обговорення основних положень майбутнього нормативного документу, вивчити і проаналізувати їх бачення велосипедного майбутнього міста,» – розповідає керівник проекту Ірина Гайдучик.
Юрій Моклиця, який вже має досвід у розробці та лобіюванні Концепції розвитку вело інфраструктури у Луцьку та є експертом у цій сфері, назвав ряд переваг та можливостей, які відкриває прийняття цього нормативно-правового акту, серед яких і підвищення безпеки велосипедистів, і підвищення рівня культури усіх учасників дорожньо-транспортного руху, і європейська інтеграція волинських міст, і підвищення інвестиційної привабливості регіону вцілому.
«Справа, за яку ми беремось, дуже непроста, адже вона є абсолютно новою не тільки для Волині, а й для України. Я знаю багато прикладів, коли українські міста робили спроби закласти нормативні засади для розвитку велосипедної інфраструктури, але, нажаль, більшість із цих починань так і не увінчались успіхом. Основною причиною невдач я б назвав спонтанні прояви активності, тоді як тут потрібний системний підхід. Ну про яку інфраструктуру можна говорити, якщо доріжки з’являються на невеликих клаптиках окремих вулиць? Уявіть собі: їде велосипедист по вело доріжці, скажімо,500 метрів, а далі вона просто обривається і він знову ж потрапляє у загальний транспортний потік.
Для того, щоб ефективно модернізувати дорожньо-транспортну інфраструктуру, з урахуванням її велосипедної складової, потрібно виробити комплексний підхід та закладати майбутні велосипедні маршрути у загальну схему планування і реконструювання вулиць. Це дозволить по-перше, не рвати вулиці на частини, що часто роблять, створюючи «ілюзію велоінфраструктури», а по-друге, вирішити питання фінансування. Якщо з першим аспектом усе зрозуміло, то поясню чим Концепція дозволяє закривати питання коштів. У концепції закладається довготривале бачення схеми велосипедних доріжок і створюватись вони будуть у контексті генеральної реконструкції вулиць. Відповідно, якщо велосипедний елемент буде закладений у плані реконструкції, то на цей елемент, очевидно, також буде виділятися бюджетне фінансування,» – висловив своє бачення Юрій Моклиця.
You must be logged in to post a comment Login