Розмова продуктивних стосунків між місцевими культурницькими організаціями та громадою *

Filed under Статті

Тепер, коли ресурси як місцевих культурницьких організацій, так і громади, б якій ці організації розташовані, визначено, лідери цих культурницьких організацій можуть по­чати працювати разом з іншими лідерами громади над налагодженням серії нових парт­нерських зв’язків. Погляньмо на деякі приклади цього процесу, шо мали місце в різних громадах.

Місцеві культурницькі організації та публічні інституції

Парки

  • Група людей похилого віку, члени Іст-Сайдського історичного товариства, пра­цюють із місцевою школою у приміщеннях, наданих парковою системою, над створенням музею, в якому було б представлено історію чотирьох передмість Чи­каго. (Іст-Сайд)
  • Картинна галерея громади має більше творів, ніж може виставити, а в сусідньо­му парку в одному з будинків є велика незайнята кімната. Парк погодився на­дати галереї цю вільну кімнату під додаткові експозиційні площі. Тепер у пар­ку є культурна експозиційна зона, відкрита для публіки. Подивитися експо­зицію приходять люди, які, можливо, інакше ніколи б не мали нагоди відвіда­ти місцевий парк. Водночас галерея має більші площі для експозиції, а місцеві художники – ширші й триваліші виставки своїх творів. (Беверлі)
  • Оскільки місцевий музей мистецтв по вівторках не бере плати за вхід, вчитель живопису з паркової зони вирішив запропонувати уроки живопису по вівторках у музеї. В результаті учні мають можливість оглядати музейну експозицію і діставати інформацію, що надихає їх і робить кращими їхні власні твори. (Ек- херт)
  • Парк досяг домовленості з місцевим музеем, що курси, пропоновані музеєм, відбуваються у приміщеннях парку, коли в музеї приміщення зайняті. Вна­слідок цього в парку відбуваються заняття з виготовлення масок і гобеленів. у відповідь парк отримав можливість безплатно робити ксерокопії в музеї. (Гаріссон)

Бібліотеки

  • Місцеве історичне товариство тримає всі свої матеріали в місцевій бібліотеці. у співпраці з місцевою театральною трупою історичне товариство спонсорує виста­ву за ІПекспіром у бібліотеці. (Парк Роджерс)
  • Представник широковідомого музею відвідав місцеву бібліотеку й привіз із со­бою серію “скриньок досвіду”, колекцій матеріалів, що передбачають творчу участь дітей у заняттях. Зараз місцевий бібліотекар презентує аналогічну про­граму на постійній основі для місцевих дітей. (Маршалл сквер)
  • Бібліотека й муніципальний коледж працюють разом над організацією вистав­ки й програми до Дня Корейської культури, що включає традиційні корейські розповіді, співи й танці, а також обговорення поточних соціальних проблем. (Парк Олбані)

Муніципальні коледжі

  • Муніципальний коледж наймає місцевого художника, щоб він проводив ху­дожні екскурсії в громаді; під час екскурсій студенти відвідують різноманітні мистецькі музеї та студії місцевих художників. (Лонґ Айленд)

Школи

  • Іспанський клуб міської старшої школи намагається ствердити важливість ла­тинських культур для громади. Клуб організує Тиждень латинських культур і фестиваль національних кухонь. (Бостон)

Поліція

  • Місцева поліція створює телефон довіри, зосереджений на темі пограбувань. її роботу висвітлює місцева афроамериканська радіостанція (Янґстаун)

Лікарні

  • Місцева лікарня спонсорує проведення китайського ярмарку здоров’я, під час якого волонтери надають переклад відповідної інформації, лікарі вручають при­зи. а учні місцевої школи показують концерт. (Аркадія)

Місцеві культурницькі організації та інші у громаді

  • Група літніх людей показує скетчі, співає, розповідає про історичні події й го­тує страви південної кухні у місцевих церквах, синагогах і центрах людей по­хилого віку протягом Місячника Чорної історії. (Парк Лінкольна)
  • 85-літня американка мексиканського походження викладає шеститижневий курс традиційного мистецтва й гончарства іншим літнім людям у музеї Мекси­канського мистецтва. (Мексиканці)
  • Літні люди з громади допомагають організувати День Ля Посадас. протягом яко­го діти ходять від дверей до дверей, прохаючи про притулок (як це робили Марія та Йосип у Біблії). (Пільзен)
  • Група літніх людей, що беруть активну участь у роботі В’єтнамської асоціації штатуту Іллінойс, організують щорічне святкування на честь батька-засновника В’єтнаму. (В’єтнамці)
  •  Старійшини в’єтнамської громади у передмісті Чикаго пишуть вірші до щомісячного видання В’єтнамської асоціації. (В’єтнамці)

 

Ця коротка добірка історій ілюструє, як культурницькі організації, що беруть активну участь у процесі розбудови громади, змогли налагодити успішне партнерство з іншими місцевими організаціями, інституціями й/або групами людей з особливими інтересами. У подібному партнерстві обидва партнери виграють, і коли це відбувається, народжується потужній імпульс до подальшої розбудови таких стосунків, до започаткування нових проектів, що й далі зміцнюватимуть громаду.

 

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

You must be logged in to post a comment Login