Вивчення індивідуальних здібностей: облік *

Filed under Статті

Для того, щоб зосередитися на здібностях членів громади, може виявитися необхідним скористатися інструментом, який не сфокусований на потребах. Цей інструмент нази­вається Вивчення здібностей. Зразок наведений нижче, у підрозділі, який так і нази­вається.

Власне, на Вивчення здібностей було розроблене для розпізнання здібностей людей у двох старих передмістях Чикаго. Тому це просто приклад одного з підходів до вивчення того, що місцеві громадяни можуть вкласти в розбудову громади. Однак воно продемонст­рувало свою корисність у громадах по всій Північній Америці, де його було адаптовано для різних груп, асоціацій та округів.

Вивчення здібностей складається з чотирьох частин. Ознайомтеся з кожною части­ною. перш ніж читати повний опис.

Частина І — Інформація про навички

У цій частині перелічено навички багатьох людей, які здобули їх удома, в громаді або на роботі. Важливо пояснити людям, які займатимуться дослідженням, що це не просто перелік умінь, отриманих на оплачуваній роботі. Чимало людей мають цінні навички, до­буті поза робочим місцем, і ці навички часто бувають дуже цінними для сусідів, груп у громаді й працедавців. Вони також можуть бути основою для початку нової справи.

Перелік склали, грунтуючись на конкретних уміннях, про які повідомляли незаможні люди у двох міських районах. Таким чином перелік треба сприймати просто як приклад. Йо­го можна скоротити або розширити залежно від конкретних опитаних людей. Наприклад, цілком інший перелік може народитися, якщо опитати батьків у школі, щоб визначити, які додаткові уроки вони можуть вечорами викладати, що б вони могли додати до функціону­вання школи, де вчаться їхні діти, або які навички вони могли б передати учням.

Так само іншим виявиться перелік, створений на основі опитування про здібності лю­дей похилого віку в районі. Якими конкретно обдаруваннями вони могли б поділитися, не­зважаючи на фізичні обмеження?

Наприкінці переліку навичок є підрозділ, що називається “Пріоритетні навички”. Тут опитаний дає відповідь на запитання про те. що він уміє робити найкраще, як відоб­ражено в запитаннях А і Б. Як правило, то є найважливіша інформація в цьому підрозділі, оскільки людина з навичками здебільшого якнайкраще може оцінити власні можливості. І у цих своїх навичках люди, швидше за все, впевнені. Тож вони, слід гада­ти, хотіли б запропонувати їх на користь громаді або ж продати на ринку.

Оці “Пріоритетні навички” є фундаментом розбудови громади. Тому розпізнання їх і мобілізація є найпершим завданням лідерів, асоціацій та місцевих інституцій, що будують громаду за рахунок внутрішніх ресурсів.

Частина II – Навички громади

У цій частині ідентифікуються типи громадських робіт, у яких людина брала участь, і потім з’ясовується, яку роботу вона хотіла б виконувати в майбутньому. Робота, яку людина хоче виконувати в майбутньому – це «сировина» для розбудови громади. Поєднання цих потенційних обдарувань а діяльність груп у громаді є життєво необхідною справою місцевих лідерів та організацій, що розбудовують ресурси.

У цій частині є тільки один зразок такого списку справ. Його можна скоротити або розширити, наскільки це потрібно в регіоні, де його використовують.

Частина III – Активація інтересів та досвіду

У цій частині – пошуки двох типів інформації. По-перше, визначається, чи людина міркувала про початок власного бізнесу. По-друге, запитується, чи вона заангажована в то­му чи іншому бізнесі зараз.

Коли запитуєте людей про бізнес, важливо наголосити, що ваша група зацікавлена в будь-якому різновиді підприємницької діяльності. Це може бути догляд за дітьми, продаж парфумів сусідам, шиття, скління вікон, догляд за газонами і т.п. Подекуди люди не схильні називати подібні заняття бізнесом. Тож інтерв’юер повинен дати ясно зрозуміти, що його цікавить будь-яка діяльність для заробляння грошей. Справа в тому, що більшість малих підприємств виростає крок за кроком і часто найважливішим кроком є перший – продаж будь-яких товарів чи послуг.

Це стане найважливішою інформацією в Частині III для лідерів та груп, що працю­ють над розбудовою ресурсів. Допомога зруйнує бар’єри в роботі лідерів і груп, що розви­вають ресурси.

Запитання Бо визначає фактори, які могли б допомогти розпочати справу. Допомога у вирішенні цих проблем – ось роль місцевих лідерів і груп, відданих розвитку місцевих талантів і ресурсів.

Частина IV — Особиста інформація

Занотовані дані – це мінімум інформації, зазвичай необхідної для руху далі. Однак може бути додана й інша інформація, якщо вона буде корисною для розвитку здібностей людини.

 

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

 

You must be logged in to post a comment Login