29 березня 2017 року у Прес-клуб реформ м. Крпивницький відбулося публічне обговорення «Розуміння НАТО: колективна оборона і не тільки». Захід відвідали журналісти, освітяни та громадські активісти м. Кропивницький. Інститут соціокультурного менеджменту також відвідав даний захід.
Чому Важливо бути обізнаними з питань НАТО та співпраці Україна-НАТО? Партнерські відносини між Україною та НАТО створюють можливості для України в майбутньому інтегруватися до системи євроатлантичної безпеки та зміцнити свій міжнародний імідж. Досягнення цих цілей вимагає підтримки як з боку української державної політики в сфері європейської та євроатлантичної інтеграції, так і з боку широкої громадськості. Аби зробити це успішно, Україні необхідно краще комунікувати, що означає, доносити та пояснювати свої пріоритети в сфері безпеки та співпраці з Альянсом громадськості. Які пріоритети і стратегії Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017- 2020 роки? Як Україна комунікує свої пріоритети? На ці та інші питання відповідали учасники дискусії.
Обговорення розпочалося із презентації проекту «НАТО Радіо Марафон», яку провів Євгеній Фомін (керівник «Фундації прав людини»). Проект діє вже три роки як інформаційно-розважальна програма на хвилях «Нашого радіо». «НАТО Радіо Марафон» проводиться «Фундацією прав людини» за підтримки Посольства Литовської Республіки і Центру інформації та документації НАТО в Україні. Щоп’ятниці з 15:00 до 16:00 у прямому ефірі «Нашого радіо» дипломати країн-членів Альянсу будуть ставити питання слухачам. Під час кожної програми буде представлено 9 запитань до трьох радіослухачів, які першими зможуть додзвонитися у програму. Один із них стане претендентом на головний приз – подорож до штаб-квартири НАТО у Брюселі. 2 червня 2017 року шляхом випадкового вибору директор Центру інформації та документації НАТО в Україні Барбора Маронкова обере переможця, який отримає головний приз та поїде до столиці Королівства Бельгії. Телефон студії 044 205 48 70, тож телефонуйте, якщо хочете стати учасником програми.
Розгляд основних питань дискусії розпочали представниці Центру інформації і документації НАТО в Україні – Вікторія Цієменіте (заступник директора Центру, представник Міністерства оборони Литви) та – Світлана Ротаєнко (керівник проектів Центру, Україна).
Вікторія Цієменіте розповіла про досвід співпраці Литви з НАТО, проведення інформаційних кампаній, а також про особливості Євроатлантичної інтеграції Литви: «Дипломати нашої країни шуткували з того, що наш успіх приблизно на 30% залежить від нас, а на 70% – залежить від наших союзників. Це багато в чому визначило підхід в комунікації, наші політики докладали багато зусиль, щоб зблизитися з НАТО, інформування збройних сил про принципи НАТО. Тобто прагнули показати спроможність Литви внести свій вклад у збереження міжнародної безпеки». Спікерка також зазначила: «Центр інформації і документації НАТО в Україні однією із своїх цілей вбачає поширення об’єктивної інформації, фактів, які будуть сприяти кращому розумінню “що ж таке НАТО”, на яких принципах і цінностях основане НАТО. Програма Радіо Марафон є гарним взірцем популярної комунікації, який допоможе звернути увагу на дану співпрацю, глибше зацікавити громадян інформацією про НАТО». Також у виступі була оголошена думка, що до проведення інформаційних кампаній повинні долучати не політики, а саме громадськість. Громадське інформування повинно підвищити довіру до співпраці Україна-НАТО.
Світлана Ротаєнко розповіла про діяльність Центру інформації і документації НАТО в Україні, який працює в Україні вже 20 років. Головною метою є підвищення інформованості населення України про НАТО задля того, щоб українське населення не жило тими стереотипами, які були давно посіяні радянською владою. Світлана зазначила, що Центр активно працює з студентством і молоддю: «В нас є наступні можливості – щороку ми організуємо Академії НАТО, які діють у деяких регіонах України. Учасниками Академіє є студенти. Також у нас діє 5 невеликих проектів у таких містах як Дніпро, Суми, Івано-Франківськ, Львів та Луцьк, де на базі університетів цих міст відкриті невеликі бази інформації про НАТО». Також Центр прагне підвищити компетентність працівників мас-медіа щодо висвітлення актуальних питань Україна-НАТО.
Богдан Червак (перший заступник Голови Держкомтелерадіо) зосередив увагу на наступному: «В Україні консенсус щодо необхідності вступу в НАТО виник не в наслідок рішень провідних політичних партій, уряду чи президента, а в наслідок війни. Власне війна дала поштовх до громадського руху входження України до НАТО. Всі соціологічні дослідження громадської думки до війни і зараз різняться між собою – до війни було 50/50, зараз – більшість українського населення виступає за приєднання України до НАТО». Також спікер згадував про указ президента, що затверджує концепцію удосконалення інформування українців про НАТО: «Фактично, буде вибудовуватися певна інформаційна політика, саму інформаційну кампанію будуть здійснювати не державні чиновники. Було вирішено, що держава буде сприяти громадським організаціям, які працюють у сфері НАТО для того, щоб вони мали більше можливостей говорити про НАТО». Щодо цільової аудиторії: «Нам вкрай важливо переконати громадян країн-членів НАТО в необхідності повірити в Україну і зрозуміти, що вступ України до НАТО вигідний не тільки для України, але й іншим країнам».
Тетяна Брежнєва (Національний Інститут стратегічних досліджень в м. Дніпро) акцентувала увагу на рівні зацікавленості громадян питаннями Україна-НАТО, про переваги вступу до НАТО: «Термін “євроінтеграція” вже повністю здійснений як інтеграція, але не як вступ в членство. Ми інтегровані в НАТО повністю. В кожної країни-члена НАТО є місія країн-НАТО, в Україні така місія Україна-НАТО є. Ми брали участь у багатьох операціях, ми інтегровані в структури. Ми не маємо тільки одного – ми не члени, ми не маємо зобов’язання інших країн нас захищати».
Юлия Панченко (Ресурсний центр «Гурт») розповіла про підтримку та поширення ініціатив на сайті «Гурт», зокрема, проект «НАТО Радіо Марафон».
По завершенню заходу відбулася пілотна вікторина-тест на знання фактів про НАТО. За підсумками вікторини було визначено 10 переможців – два учасники, які відповіли вірно на всі питання отримали брендировані калькулятори НАТО, інші 8 – отримали по одному примірнику книги Євгена Марчука «На шляху до НАТО».
You must be logged in to post a comment Login