Хотілося розпочати свій виступ, власне, з вдячності всім, хто долучився до створення збірки історій успіху «Школа громадської участі для розвитку громади». Дякую всім, хто був не байдужий, хто відгукнувся на наше прохання та надіслав нам вчасно матеріали, з розумінням поставився до нашої редакторської роботи, оскільки, наголошую, надзвичайно важливо щоб будь-який медіапродукт, який ми готуємо разом з вами був якісним і зрозумілим для тих людей, які можливо тільки ступають на шлях громадської активності та роботи.
Так склалося, і так сталося, власне через те, що ми були знайомі – Інститут соціокультурного менеджменту та Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія, для нас стало можливим приєднатися до надзвичайно цікавого проекту «Школа громадської участі – 1». В рамках проекту ми послухали і отримали дуже багато цікавої інформації, отримали нові інструменти для роботи, оскільки з самого початку ми – Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія, позиціонували себе як медіа ресурс соціального спрямування. Це була наша внутрішня позиція, ми саме так для себе вирішили і не помилилися, оскільки віднедавна вся система обласних державних телерадіокомпаній переходить на рамки суспільного телевізійного мовлення. На мою думку, це надзвичайно важливий етап, надзвичайно важлива епоха, в рамках якої і вам доведеться дещо змінювати свої підходи до роботи з медіа, в тому числі і роботу з телевізійними засобами масової інформації.
Так співпало, що і наша місія, і місія Інституту соціокультурного менеджменту схожі, тож ми розпочали співпрацю. Нас запросили як експертів, тренерів, ми намагалися вам допомагати вам працювати з іншими медіа, використовуючи ті знання, які ми мали. Було декілька тренів, я сподіваюся, що вони були для вас корисними, але по завершенню цієї роботи, ми стали розуміти, що потрібно підходити дещо з інших сторін до цієї роботи і розпочинати саме з медіаграмотності, власне з тих знань, які сьогодні має отримувати не тільки громадський діяч, журналіст, а взагалі школяр і студент. Тобто це ті знання, які дозволяють нам всім орієнтуватися у сьогоднішньому світі, розуміти де реальність та де реальність та, яку вам пропонують медіа, а також розуміти яке медіа вам потрібно, розуміти чому ваші певні заходи, ініціативи не з’являються на шпальтах тих чи інших видань, і навпаки, чому до вас ідуть інші медіа та запрошують вас до співпраці. Ми зрозуміли, що необхідно виходити на той рівень, коли буде підготовлена спеціальна методика, спеціальна програма медіаграмотності для громадських діячів та громадських активістів. Власне цим ми і розпочали займатися з кінця минулого року. Ми готуємо підручник з методичними рекомендаціями і сподіваюся, що з наступного сезону, за підтримки Інституту соціокультурного менеджменту, ми зможемо вам його надати і маємо надію, що він для вас буде корисним.
Особливо важливим, як на мене, сьогодні є розуміння вами тієї специфіки, яку ви можете, власне, відчути в контексті взаємодії з телевізійними засобами масової інформації у себе на місцях. Говоримо знову ж таки про ланку обласних державних телерадіокомпаній, які тепер є філіалами національної телерадіокомпанії України і які вже дуже скоро перетворяться на філії національної суспільної телерадіокомпанії. Вектор буде дещо змінений, менше буде політики в ефірі, буде більше можливостей саме для громадських активістів, але абсолютно всі громадські ініціативи в ефір не потраплять. Ми кажемо вам про це саме зараз для того, щоб ви мали можливість підготуватися до цього, оскільки те, що ви громадські діячі не робить вас однозначно класними і такими, що приведуть вас до студії, програми. Ми говоримо про інший рівень, будуть працювати стандарти ВВС, буде відповідне навчання, буде скорочення штату, тобто відбудеться багато різких змін. Я хотіла б, щоб ви не втратили свої позиції, продовжували бути присутніми в медіасередовищі задля того, необхідно використовувати всі можливі для вас ресурси, де необхідно змінювати підходи щодо своєї присутності в Інтернеті. Ми проаналізували з Оксаною Набокою, вашу присутність у Facebook – на основному інтерактивному майданчику, то з 33 присутніх тут осіб, там не має тільки двох і варто з цим розпочинати щось робити. Більше того, ті хто є – вони не завжди використовують свій акаунт задля того, щоб просувати свою діяльність. Це зовсім інший рівень роботи, я думаю, що у нашому посібнику ця позиція також буде відтворена і презентована, оскільки Facebook є дуже потужний майданчик – зробити вас популярним, приводити вас у студії телебачення, радіо та інших засобів масової інформації.
На наших сесіях, що передбачені конференцією, ми будемо намагатися передати практику, показати вам типові помилки, а також показати те, що потрібно робити, щоб виглядати впевненими в студіях під час прямих ефірів, під час запису. Це будуть суто практичні поради, оскільки враховуючи досвід наших минулих зустрічей, я зрозуміла, що вас цікавить саме практика, тож саме на цьому ми будемо акцентувати нашу увагу.
В ефірах дуже приємно говорити саме про ваші громадські досягнення, а не про якісь паркетні заходи, які часто проводить влада. Мені приємно, що ви переходите вже на вищий рівень – не на круглі столи, конференції, семінари і тренінги, а саме на конкретні заходи, акції, флешмоби – на все те, що є цікавим у ефірі. Телебачення – то є сила, я наголошую на цьому і хотіла, щоб ви усі отримали цей чудовий, прекрасний інструмент впливу на відомість людей. Повірте, все, що ми робимо разом – це те, що змінює наше життя на краще, призводить до якісних та кількісних змін у суспільстві.
*Матеріали_другої_Національної_Конференції_Соціальна_анімація_для_розвитку_культури_та_громад_2015
You must be logged in to post a comment Login